NYX - Little Denim Dress

 
 
 
 
 
Känner du dig lite vågad i sommar? I så fall kan jag varmt rekommendera att prova på lite blått på läpparna. Detta läppstiftet från NYX i färgen Little Denim Dress är i en så vacker, himmelblå färg. Fin till fest så väl som till vardags tycker jag. 
 
Detta är ett svårt läppstift att applicera dock och kräver några lager för att få en jämn färgfördelning över läpparna. Även om det inte är ett matt läppstift så framhäver den alla torra partier samt linjer på läpparna, så förberedelse med lite läppbalsam innan applicering är att rekommendera. Hållbarheten är inte lång, speciellt inte i samband med intag av mat och dryck så man får hålla lite koll på läpparna för att den bleknar inifrån och ut mot kanterna. 
 
 
// Do you feel a little daring this summer? In that case I can really recommend a little blue on your lips. This lipstick from NYX in the shade Little Denim Dress is in a beautiful, heavenly blue shade. Nice for a party look as well as for every day use in my opinion. 
 
This is how ever a very difficult lipstick to apply and it does take a few layers to get an even application on the lips. Even though it is not a matte lipstick it does inhance all the dry parts and lines on the lips, so a little preparation with some lipbalm is to recommend before applying it. The durability is not long, specially not while eating or drinking so you have to keep an eye on the lips because it fades from the middle and out to the outer line of the lips. 
#1 - Ajli

Jag köpte en med blandade färger, swapstift typ, och där fanns den och lila och svarta etc med! Sååå glad :)

Svar: Åh, det kotet vill jag med ha! Vad fantastiskt att ha alla dessa ovanliga färger. Man kan ha det så roligt med de. =)
iseedee

#2 - ajlismuller.blogg.se

Jag använder dem nästan aldrig, så om du vill kan jag skicka den åt dig på posten :)

Svar: Det var väldigt snällt av dig att erbjuda, men det behövs inte. Jag har så mycket smink som det är. Jag tycker snarare att du ska passa på att vara lite vågad med de färgerna. De är så tjusiga! Och så får jag använda upp det jag har innan jag köper mig lite nya och härliga färger. :D
iseedee