Essie - Too Too Hot

 
 
Jag fortsätter att jobba på mitt Project Polish 2017, och nu har turen kommit till att börja använda mitt Essie nagellack i Too Too Hot lite mera seriöst. Kvalitén på detta nagellacket är inte det bästa, den flagnar från nageltopparna bara timmar efter applikationen och den är svår att applicera jämnt på nageln. Att ta två lager gör att den blir desto mer ojämn på nageln. Av de anledningarna hoppas jag verkligen att detta är ute ur min kollektion till slutet på året.
 
 
// I am still working on my Project Polish 2017, and now it's time to start using my Essie nail polish in Too Too Hot a little more serious. This nail polish is not that good of a quality, it chips from the tips of the nails just hours after application and it is very difficult to apply evenly on the nail. Using two coats makes it even more uneven on the nail. I really hope that this one will be out of my collection by the end of the year for those reasons.