Project NoBuy 2017-2018 - Intro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Från och med idag skall jag försöka röra mig mot att försöka använda upp i stort sett halva av min smink, nagellack och parfym kollektion i ett Project NoBuy 2017-2018 som ska sträcka sig från och med idag till och med slutet på år 2018. Ovan ser ni 35 läpprodukter, 15 ögonprodukter, 10 ansiktsprodukter, 10 parfymer och 25 nagellack som jag skall försöka att använda upp inom 1 år och 3 månader. Det känns omöjligt, och det kanske det är, men jag kommer att försöka i alla fall. Dessa produkter kommer att dyka upp i olika Project Pan videos under den kommande tiden tills det att de förhoppningsvis är slut. Uppdateringar på detta projektet kommer att komma ungefär var 3:e månad. Är ni intresserade av att se alla produkter live kan ni gå över till min Youtube kanal och titta där. 
 
För att kunna shoppa smink framöver, kommer jag behöva använda upp det jag har först. Förutom i december där jag ger mig själv tillåtelse att handla smink om jag hittar något fint på REA.
 
Det finns flera anledningar till att jag vill använda upp dessa produkter och starta detta projektet:
 
- Jag vill försöka byta ut min kollektion, använda upp dessa produkter för att öppna upp möjlighet till att köpa nya och fräscha produkter som tilltalar mig mer i nuläget. 
 
- Jag vill använda upp alla produkter som kommer från företag som testar på djur när det kommer till mitt smink, för att framöver göra smartare val när jag köper smink.
 
- Jag vill få användning för alla dessa produkter som jag faktiskt har betalar dyra pengar för, eller där mina anhöriga har köpt produkterna i present till mig. 
 
 
// Begining today I am going to try to move towards using up about half of my make up collection, my nail polish and my perfumes in a Project NoBuy 2017-2017 that will start from now on and last by the end of 2018. Above you are able to see 35 lip products, 15 eye products, 10 face products, 10 perfumes and 25 nail polishes that I will try to use up within a year and 3 months. It does feel impossible, and maybe it is, but I will do my best to try. These products will be showing up in different Project Pan videos during the upcoming time and until they are all hopefully gone. Update for this project will be coming up every 3 months. If you are interested in seeing the products live you can head over to my Youtube channel and watch them there. 
 
To be able to shop make up from now on, I will have to use up what I have first. Becides in December when I give myself a free pass to shop if i do find something pretty on sale. 
 
There are a couple of reasons for why I want to use up these products and start this project:
 
- I want to try and exchange my collection, use up these items and open up a possibility to buy new and fresch products that would appeal to me more at this point in my life.
 
- I want to use up all of the products that I own that are coming from companies that test on animals, to from now on make smarter choices when it comes to my shopping of make up.
 
- I want to use all of these items that I have paid a lot for or my friends and family have gifted to me.