Golden Rose Paris - 52 (turquoise)

 
 
 
Ovanstående nagellack från Golden Rose Paris är väldigt gammalt, minst 10 år. Och jag har inte använt det på senaste 5 år tror jag. Jag har glömt hur rinnigt det är och hur lite färg man får på nageln. Det krävs 3 lager för att få så mycket färg som på bilderna ovan och som ni kan se, är det inte mycket färg alls, nageln lyser fortfarande igenom. Det tog flera timmar dock för alla dessa lager att torka och den tiden har inte jag så ofta att lägga ner på nagellack. 
 
Även om den turkosa färgen med silver skimmer i är jätte vacker, kommer jag nog att ha det svårt med att försöka använda upp detta nagellacket i sommar. Men nu är det i mitt Project Polish och jag har stora förhoppningar på att det ska komma väl till användning och att jag ska kunna ta slut på den innan sommaren är över. 
 
 
// The nail polish above from Golden Rose Paris is a very old one, at least 10 years. And I haven't been using it in the last 5 years I think. I have forgotten how liquidy it is and how little color it actually provides with in one stroke on the nail. It takes 3 layers to get as much color as I have in the pictures above and as you can se, it is not much color at all, the nail itself is still shining through. It took several hours for all of these layers to dry and that is time that I seldom have to paint my nails.
 
Even though the turquoise color with silver shimmer in it is beautiful, I will have a hard time trying to use this one up this summer. But now I have put this nail polish in my Project Polish and I have high hopes that it will be used up by the end of the summer.