Filorga: Meso-Mask

 
 
 
 
Denna Meso-Mask, från Filorga Laboratoires, har jag fått som en gåva på köpet när jag köpte två andra produkter från samma märke. Den är i ganska generös storlek och jag har nu hunnit använda den 4 gånger sammanlagt och det finns några användningar kvar i den fortfarande. Den ska vara anti wrinkle och lightening mask, alltså motverka rynkor och bleka (?!) huden. Jag märker helt ärligt ingen skillnad i mina rynkor efter att ha använt denna masken eller att den på något sätt har ändrat min hudton. 
 
När jag först applicerar masken känns den som riktigt fet hudkräm, efter en stund börjar den värma upp sig litegrann och ger en lätt stickande känsla i huden. Enligt instruktionerna är det okej att använda den runt ögonen men något i dess doft eller sammansättning gör att mina ögon blir irriterade och vattnas så att jag undviker att applicera den i närheten av ögonen. Jag låter den vara på mellan 15 och 30 minuter. 
 
För refferens, jag har normal hud i vanliga fall, något åt det torra håller vintertid. Huden känns len och mjuk efteråt och ganska återfuktad. Jag använder dock alltid ögon- och ansiktskräm efter en ansiktsmask. Jag skulle säga att resultatet håller i sig ett par dagar. Jag skulle vilja rekommendera er att prova denna om ni inte har känslig hud, eller om ni inte är känsliga för stickande/brinnande känsla på huden. 
 
 
// This Meso-Mask, from Filorga Laboratoires, was given to me as a gift with a purchase when I purchased two other products from the same brand. The size of it is pretty generous and I have now used it 4 times and I still have a few more uses left in it. It is supposed to be anti wrinkle and lightening mask, so bleaching (?!) the skin. I can honestly say I don't notice any difference in my wrinkles after using this mask nor has it even changed my skin tone.
 
As being applied, the mask feels like a really thick facecream, and after a while it gets warm and gives a tingling sensation on the skin. According to instructions for use it is safe to use around the eye area, but something in it's scent or compound make my eyes irritated and watery, so I avoid the eye area. I leave it on for about 15 to 30 minutes. 
 
For reference, I have normal skin normally, a little bit on the dry side during the winter time. My skin feels smooth and sof afterwards and pretty hydrated. I do however always use eye and face cream after using a face mask. I would say that the result lasts for a few days. I would like to recommend for you to try this mask but not if you have sensitive skin, or if you are sensitive to burning/tingling sensation on the skin. 
#1 - Emma Engström

Denna lät ju inte helt fel! :D

Svar: Nää, den är ganska bra! :)
iseedee